Gebouw administratie

Je gebouw administratie op orde

Ieder gebouw vraagt onderhoud, herstellingen en vernieuwingen. Daarbij komen uiteraard kosten en facturen kijken. Facturen die verwerkt moeten worden in je administratie. Als freelance administratie partner ondersteunen we je hierin. Zo kan jij focussen op de noodzakelijke werken. Wij zorgen ervoor dat alles netjes verwerkt wordt in je administratie.

Gebouw-administratie

Gebouw met meerdere functies: een administratieve uitdaging

Een gebouw is een gebouw. En zoals we het kennen heeft dit één functie. Een school dient voor het onderwijzen van kinderen, een sporthal voor sportactiviteiten,…

Vandaag de dag gaan we creatiever om met de ruimtes die we ter beschikking hebben. Maar dit brengt op zijn beurt dan weer meer administratie met zich mee.

Aangezien ons administratief stelsel hier niet op voorzien is dienen je verschillende administratieve kaders met elkaar te verzoenen. Vandaar dat we je aanraden om samen te werken met een extern administratief medewerker. Zij beschikken over de nodige kennis om ervoor te zorgen dat jij op je beide oren slaapt in je multifunctioneel gebouw.

Zorg voor de nodige verzekeringen

Wie is er verantwoordelijk wanneer er iets misloopt? De meest gestelde vraag wanneer een ruimte gedeeld wordt door verschillende bedrijven of verenigingen. Het is dus belangrijk om jezelf volledig in te dekken. Je wilt niet aansprakelijk gesteld worden en de kost volledig dragen.

Het verzekeren van een gedeelde ruimte is een administratief huzarenstukje. De verzekeringmaatschappij wilt een totaalbeeld ontvangen van de activiteiten die uitgevoerd zullen worden in je gebouw. Dit vraagt uiteraard een sterke documentatie, want je wilt een zo gunstig mogelijke verzekering afsluiten.

De verzekeringen die aangeraden worden zijn:

  • Burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering
  • Brandverzekering
  • Verzekering van inboedel en materiaal
  • Arbeidsongevallenverzekering
  • Autoverzekering
  • Rechtsbijstandverzekering

Het afsluiten van de eerste twee verzekeringen zijn noodzakelijk. Wat betreft de overige verzekeringen overleg je het best met je administratiekantoor.

Structureer de financiën van je gebouw

Als organisatie dien je uiteraard belastingen te betalen. Je belastingen zijn gebaseerd op de aard van je organisatie en de hoeveelheid omzet die je draait.

  • Btw-aangifte
  • Vennootschapsbelasting
  • Patrimoniumtaks
  • Onroerende voorheffing

Voor bovenstaande vormen van belastingen is het aangeraden om te beschikken over een gestructureerde administratie. Het financiële luik van je organisatie is niet de afdeling waar je wilt dat er fouten in sluipen. Dit kost je op het einde van de rit een aardig centje.

Bij Addmodum willen we er juist voor zorgen dat je dankzij een efficiënte administratie meer geld overhoudt op het einde van de rit.

Administratie gebouw uitbesteden

Waarom de administratie van je gebouw uitbesteden?

Een administratief medewerker zorgt ervoor dat je volledig in orde bent op vlak van verzekeringen en financiën. Dit maakt dat je kan genieten van je vrije zondag en op het einde van het jaar meer geld overhoudt op je zakelijke rekening.

Je gebouw administratie uitbesteden? Contacteer ons

Laat je bijstaan door een administratief expert

In het verwerken van je digitale administratie kruipt ook best veel tijd. Niet iedereen vindt dat even boeiend om te doen. Vooral de kostbare tijd die je aan je administratie besteedt, is niet meer beschikbaar voor andere taken of opdrachten.

Als externe administratieve medewerker verwerken wij bij Addmodum deze tijdrovende taken voor jou. We optimaliseren het administratieve proces binnen je organisatie. Ook creëren we duidelijke structuren en workflows die de basis vormen voor het succes van je bedrijf.

×

Hoe kunnen we jou ontzorgen?

× Hoe kunnen we jou ontzorgen?