Verhuur administratie

Verhuur je vastgoed met een waterdichte administratie

Ben je van plan om een woning of appartement te verhuren? Super slim om maandelijks extra bij te verdienen. Maar vooraleer je gaat verhuren, dien je eerst je papierwerk op orde te hebben. Iets waar we je bij Addmodum maar al te graag in bijstaan.

Verhuur-administratie

Verplichte administratie als verhuurder

Logischerwijze kan je niet zomaar een woning of appartement verhuren. Daarvoor dien je eerst te beschikken over de nodige attesten en formulieren. Om te beschikken over het nodige papierwerk, raden we je aan om een extern administratief medewerker in te schakelen.

Graag geven we je een overzicht waar je over dient te beschikken wanneer je gaat verhuren.

Energieprestatiecertificaat

De administratie van je verhuur dient te bestaan uit een aantal verplichte attesten. En je energieprestatiecertificaat is daar het meest gekende van.

Dit is een verplicht document waarmee je je huurder laat weten hoe energiezuinig je woning is. Met de hoge energieprijzen vandaag de dag is dit een heel erg belangrijk document voor je huurder.

Postinterventiedossier

Het postinterventiedossier is een bundeling van de verschillende plannen van de woning die je wilt verhuren. Die plannen geven je huurder een duidelijk overzicht van de structuur van de woning en welke partij welke werken heeft uitgevoerd.

Dit is overigens een dossier dat je dient bij te houden gedurende de hele levensduur van je pand. Ben je van plan om nog renovatiewerken uit te voeren vooraleer je je woning of appartement gaat verhuren? Vergeet dan je postinterventiedossier niet aan te vullen.

Conformiteitsattest

Dit attest is het bewijs voor de huurder dat je woning voldoet aan alle vereiste kwaliteitsnormen om verhuurd te mogen worden. Het is grotendeels dankzij dit document dat je woning snel verhuurd geraakt. We kunnen dus wel spreken van een meerwaarde.

Elektriciteitsattest

Dit attest is volgens de wet niet verplicht om te voorzien, toch raden we aan dit wel te doen. Dit garandeert je huurder dat je pand beschikt over een veilige elektriciteitsvoorziening.

Zo bestaat er achteraf geen discussie met je huurder indien er iets moest mislopen. Hoe meer informatie je kan verlenen aan je huurder, hoe beter je jezelf indekt.

Bodemattest

Net zoals het elektriciteitsattest, is ook het bodemattest niet verplicht om te verlenen. Ook in dit geval raden we aan om het bodemattest te verlenen aan je huurder.

Het bodemattest geeft de staat van je grond weer. Indien je woning zich bevindt op een stuk grond met een verhoogde kans op bodemverontreiniging, heeft je huurder al het recht om dit op voorhand te weten .

Waarom de administratie van je verhuur uitbesteden?

Het is belangrijk dat je administratief volledig in orde bent voor het verhuren van een woning of appartement. Indien dit niet het geval is en er loopt iets mis, dan ben jij de grote dupe. Dankzij ons administratiekantoor beschik je in no-time over de nodige attesten.

Bekijken hoe we jou kunnen ontzorgen? Contacteer ons

Verhuur-administratie-uitbesteden

Laat je bijstaan door een administratief expert

In het verwerken van je digitale administratie kruipt ook best veel tijd. Niet iedereen vindt dat even boeiend om te doen. Vooral de kostbare tijd die je aan je administratie besteedt, is niet meer beschikbaar voor andere taken of opdrachten.

Als externe administratieve medewerker verwerken wij bij Addmodum deze tijdrovende taken voor jou. We optimaliseren het administratieve proces binnen je organisatie. Ook creƫren we duidelijke structuren en workflows die de basis vormen voor het succes van je bedrijf.

×

Hoe kunnen we jou ontzorgen?

× Hoe kunnen we jou ontzorgen?