Restaurant administratie

Baat je restaurant uit op een bedje van administratie

Gezellig eten en drinken, een uitmuntende bediening en de vrolijke sfeer in je restaurant: hetgeen waarvoor je tekent als uitbater. Al dit is pas mogelijk als je de basis van je restaurant op orde hebt: je administratie.

Hetgeen waar je na de openingsuren van je restaurant mee bezig bent. Dik tegen je zin met de handen in het haar. Maar wat als we je vertellen dat dit niet nodig is, dat jij jezelf de volle 100% kan focussen op de leuke kant van het uitbaten van een restaurant?

Administratie-restaurant

Geef de administratie van je restaurant uit handen

Als zaakvoerder moet jij jezelf kunnen focussen op de beleving van je gasten. En de administratie, daar ontfermt een administratief medewerker zich wel over.

Boekhouding van je restaurant

We zorgen ervoor dat jij te allen tijde een duidelijk beeld hebt van de financiële staat van je onderneming. Door onze proactieve verwerking van je administratie, weet jij op eender welk moment wat je kosten en opbrengsten zijn. Dit stelt jou in staat om doordachte beslissingen te nemen die de toekomst van je restaurant ten goede komen.

Btw-aangifte

Je restaurant staat of valt met de hoeveelheid transacties die plaatsvinden. En dat zijn er op een goede week heel wat. Maar bij elke transactie komt ook btw kijken. Hetgeen je elk kwartaal dient aan te geven bij de fiscus.

Bij Addmodum zorgen we ervoor dat wekelijks alle transacties op een correcte en overzichtelijke manier verwerkt worden. Op die manier dient je boekhouder op het einde van het kwartaal enkel en alleen je btw-aangifte in te vullen. Dit bespaart je op termijn een aardig duitje in het zakje uit.

Niet alleen van je ontvangen btw dien je aangifte te doen, ook van de btw die je betaalt. En als restaurant koop je dagelijks producten aan. Dus op een maand telt het aantal transacties die buitengaan ook op.

Vandaar dat een gestructureerde administratie noodzakelijk is om het overzicht te bewaren.

Personeelsadministratie van je restaurant

Je werknemers dragen bij aan de beleving die je wilt aanbieden. Het is belangrijk om personeel te vinden dat aansluit bij je waarden en normen. Met de war for talent die woedt, is het niet eenvoudig om het personeel te vinden waar jij naar op zoek bent.

Om je aanwervingsproces te versoepelen, zorgen we voor een algemeen arbeidscontract. Dit zorgt ervoor dat je aanwervingsprocedure efficiënter verloopt waardoor je je concurrenten de loef afsteekt.

Daarnaast werk je als restaurant regelmatig met jobstudenten en flexi jobbers. Ook zij moeten mee opgenomen worden in je personeelsadministratie.

De administratie van je restaurant uitbesteden? Contacteer ons

Personeeladministratie restaurant

Laat je bijstaan door een administratief expert

In het verwerken van je digitale administratie kruipt ook best veel tijd. Niet iedereen vindt dat even boeiend om te doen. Vooral de kostbare tijd die je aan je administratie besteedt, is niet meer beschikbaar voor andere taken of opdrachten.

Als externe administratieve medewerker verwerken wij bij Addmodum deze tijdrovende taken voor jou. We optimaliseren het administratieve proces binnen je organisatie. Ook creëren we duidelijke structuren en workflows die de basis vormen voor het succes van je bedrijf.

×

Hoe kunnen we jou ontzorgen?

× Hoe kunnen we jou ontzorgen?