Je administratie automatiseren

Automatiseer je administratie!

Automatisering en digitalisering gaan hand in hand. Om kostbare tijd te besparen, is het automatiseren van je administratie een taak die je beter niet aan de kant laat staan. Je zal al snel merken dat het je administratiewerk een pak simpeler, sneller en efficiënter maakt.

 

Wat betekent het automatiseren van je administratie?

Het automatiseren van je administratie betekent dat je werkt via een online tool of administratiesoftware die voor jou je administratie automatisch zal verwerken. Zorg dat je administratie digitaal verloopt, de rest van het proces zal de software voor jou doen!

 

Waarom je administratie automatiseren?

Het automatiseren van je administratie kent tal van voordelen waarom het echt nuttig kan zijn voor je organisatie. Je bespaart er een hoop tijd en geld mee. Ook de kans op fouten verkleint heel sterk.

 

Tijdswinst.

Tijdswinst is ongetwijfeld een van de grootste voordelen. In plaats van al je facturen en documenten manueel in te geven, doet programma dat nu voor jou. Dit bespaart je alvast een hoop werk en vooral veel tijd.

 

Kostenbesparing

Door je administratie te digitaliseren en automatiseren bespaar je na verloop van tijd sterk in je kosten. Het opzetten van een automatische administratie vereist misschien een investering in een nieuwe software of tool, maar deze verdient zich na verloop van tijd vanzelf terug. Je hoeft geen personeel meer in te zetten om deze taken te voltooien, de computer doet dit vanzelf voor jou.

 

Minder fouten

Aangezien je niet meer zelf alles manueel moet ingeven, verkleint dit het risico op fouten. Wanneer je werkt met een geautomatiseerde administratie hoef je zelf niet alles stap voor stap in te geven en blijft de kans op (kleine) fouten bijna onbestaande.

 

Hoe kan je je administratie automatiseren?

Om je administratie te automatiseren, doorloop je drie belangrijke stappen.

 

Stap 1: link je verschillende bedrijfs- en administratiesoftware met elkaar

Dankzij een geïntegreerde aanpak, hoef je zelf niets meer te doen. Belangrijk is wel om te kiezen voor een administratiesoftware die best past bij de noden van je organisatie. Eens je deze hebt bepaald, link je hem met je bedrijfssoftware.

 

Stap 2: zorg dat je klanten en leveranciers alles digitaal aanleveren

Om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen en het jezelf een pak makkelijker te maken, zorg je ervoor dat je klanten en leveranciers alle documenten en facturen digitaal aanleveren. Dit bespaart jezelf een hoop tijd om niet alles zelf nog manueel te moeten inscannen. Zonder digitale documenten en facturen zal je je administratie dan ook niet kunnen automatiseren.

 

Stap 3: voer af en toe een controle uit

Verloopt alles nu digitaal en automatisch? Prima! Maar vergeet zeker niet om af en toe een kleine controle uit te voeren. Zo weet je zeker dat er in je online administratieprogramma niets fout loopt en hoef je je er voor een tijd weer geen zorgen over te maken.

 

Je administratie uitbesteden is ook een optie!

Gaan jouw haren recht overeind staan alleen al bij het horen van deze uitleg over het automatiseren van je administratie? Weet dan dat je je administratie ook kan uitbesteden. Jouw administratie ordenen en structureren is bij Addmodum echt ons ding. We doen niets liever dan jou die zorg uit handen nemen.

Laat je bijstaan door een administratief expert

In het verwerken van je digitale administratie kruipt ook best veel tijd. Niet iedereen vindt dat even boeiend om te doen. Vooral de kostbare tijd die je aan je administratie besteedt, is niet meer beschikbaar voor andere taken of opdrachten.

Als externe administratieve medewerker verwerken wij bij Addmodum deze tijdrovende taken voor jou. We optimaliseren het administratieve proces binnen je organisatie. Ook creëren we duidelijke structuren en workflows die de basis vormen voor het succes van je bedrijf.

×

Hoe kunnen we jou ontzorgen?

× Hoe kunnen we jou ontzorgen?